27 юни, 2010

Токсични връзки

В живота ви има само три вида хора: тези, които ви оставят сами да се оправяте; тези, които ви помагат; и онези, които ви нараняват.
  1. Хората, които ви оставят да се оправяте сами приемат страданието ви като досада и неудобство - те предпочитат да се държат на разстояние, за да се чувстват по-добре.  
  2. Онези, които ви помагат, имат силата и съзнанието да направят нещо повече за преодоляване на вашето страдание, отколкото сте способни самите вие. 
  3. А тези, които ви нараняват, искат ситуацията да не се променя, защото не взимат присърце вашето благополучие. 
Пребройте честно по колко души от всяка категория имате в живота си. Това не означава да броите приятелите и любящите роднини като хора от втория тип. Оценявайте околните само по това как се отнасят към вас, когато имате трудности.
Когато ги преброите реалистично, следвайте следното поведение:

*Няма вече да споделям проблемите си с хора, които умишлено ме пренебрегват. Това не е добре нито за тях, нито за мен. Те не искат да ми помогнат, затова няма да ги моля.

*Ще споделям проблемите си с онези, които искат да ми помогнат. Няма да отхвърлям искрените предложения от гордост, несигурност или съмнение. Ще помоля тези хора да ми помогнат в лечението и ще им посветя по-голяма част от живота си.

*Ще се отдръпна от хората, които искат да ме наранят. Не е нужно да се конфронтирам с тях, да им вменявам вина или да ги нарочвам за причина на моето самосъжаление. Не мога да си позволя да поемам токсичното им въздействие и ако изхода е да се държа на разстояние от тях, ще го направя.

Дийпак Чопра

сподели бутон

Първия Български Бутон за споделяне

Няма коментари: